2023. december 15., péntek

Apróságok

 

Egy gyöngyszem 2009-ből



APRÓSÁGOK


Kedves barátom, hogy éled életed?
A gondokra, bajokra figyelsz minduntalan?

Ezt tettem sok évig, de változtattam.

Megnyitottam szemem és szívem
a csodáknak, Ég és Föld adományának:

napfény csillogásának, felhő változásának,
levelek susogásának, madarak táncának.


Aztán itt a babák gügyögése, picik tipegése,
ismeretlen mosolya, barát ölelése.

Ezek mellett régen elrohantam,
ma hálás a szívem értük.

Béke és derű van bennem.

Mi rajtam áll változtatok,
mi nem, azt megáldom.

A jelen öröme kacagása és mókája
igen sokat jelent nekem.

Elég sokáig tartott, míg
Vonzás Törvényét megértettem :

minden, mit mondok, gondolok, vagy érzek
energia, mi szétterjed a térben.

Hasonló dolgokat vonz, majd visszatér.
Ezért használok szép, bíztató szavakat.

Örülök mindennek, aminek lehet,
így építem magam, és környezetem.

Azt is megtanultam, a düh nem jó tanácsadó,
meg hogy mindig létezik egy humánus megoldás.

Aki nagyhangú, agresszív, csak fél,
vagy sarokba szorítva érzi magát.

Csupán én vagyok „kéznél” kinn a
keserűségét levezetheti.

Ilyenkor eldönthetem, csatlakozom-e a játszmájába,
vagy csöndesen, harmóniában tartom magam.

Ez utóbbi  az esetek zömében beválik.

Lenyugszik, kinek nemrég  még „habzott a szája”,
sőt, még értelmesen beszélni is lehet vele.

Olyan jó, hogy egyre több ember
tudatosan éli életét: keresi a szépet és jót.

Bár még nem ez a mérvadó,
de a világ  mégis szépen, lassan változik.

Sokan fáradtak már bele a háborúzásba,
ezért a békét és harmóniát keresik.

Megismered őket, mindig jókedvűek,
örülnek, ha segíthetnek.

Azt figyelik, hol, milyen kiút létezik,

a problémák, kihívások, őket csak edzik.
Nem hárítják másokra a felelősséget.

Mióta így élek, boldog vagyok.
Várom, melyik nap milyen ajándékot tartogat,

mi vidámítja meg a napot,

igazán élvezem, hogy élek, hogy vagyok.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése